Фэндом

Чемпион Биография Другое

История Править

Джунгли не прощают беспечного к себе отношения, но если вы наблюдательны, они поделятся с вами своими секретами.

Мне довелось поохотиться на все виды существ, обитающих в этих джунглях. И я был уверен, что здесь не водится никого, кто мог бы представлять для меня опасность, пока не наткнулся на нечто новенькое: след лапы размером с кабана с отпечатками когтей, подобными изогнутым саблям. Наконец-то достойный противник.

Чем дольше я выслеживал свою добычу, тем чаще я становился свидетелем проявления ее невероятной силы. Чего только стоил круг из разнесенных в щепы деревьев. Эти древесные исполины стояли тут испокон веков, а их кора была настолько прочна, что топоры лесорубов не могли оставить на ней даже отметину... Неведомое создание раскидало их словно спички.

Я задавал себе вопрос: как обладающее такой силищей существо может так хорошо прятаться? И при том, что оно оставляло за собой столь очевидный след разрушений, я до сих пор не знал, как оно выглядит. Как могучий ураган мог растворяться в джунглях подобно утреннему туману?

Мне не терпелось воочию увидеть таинственное создание. Это будет великолепный трофей.

Я шел по просеке на шум речного потока, чтобы понять, куда меня завели поиски. Там, у реки я и увидел маленький оранжевый шерстяной комок, который, затаившись, что-то выжидал. Не выдавая свое присутствие, я решил понаблюдать за ним. Какая-то мелкая рыбешка выпрыгнула из воды, и существо радостно бросилось за ней в стремительные воды реки. С удивлением я понял, что это йордл. Йордл-охотник!

Это хороший знак. Я найду таинственного зверя, ему от меня не скрыться.

Йордл навострил свои большие уши и повернулся в мою сторону. Затем он встал на четвереньки, и, сжимая в руке бумеранг, помчался ко мне. Подбежав, он резко затормозил и стал что-то лопотать на незнакомом мне наречии.

Я ободряюще кивнул молодому йордлу и пошел своей дорогой. Мой путь лежал сквозь девственный лес, но для меня это было не впервой. Я попытался учуять запах своей добычи, и тут понял, что я не один. Странное чириканье заставило меня вздрогнуть. Оказывается, все это время йордл шел за мной по пятам. Я не мог позволить ему испортить охоту. Обернувшись к мальчишке, я дал ему знак идти прочь. Он посмотрел на меня вопрошающе. Хороший знак или плохой - мне нужно проявить жесткость.

Я подпрыгнул и зарычал - земля содрогнулась, а шерсть йордла пошла волнами. Спустя мгновение он склонил голову набок, изобразил на лице нечто, что я принял за улыбку и поднял свой крохотный бумеранг. Медлить было нельзя - я вырвал оружие и мастерски запустил его в крону деревьев. Йордл развернулся и, совершая невероятные прыжки, бросился за ним в погоню. Не успел я сделать и десяти шагов, как раздался страшный рев, который потряс меня до глубины души. Глухой звук ломающихся деревьев и скрежет крошащегося камня заполнили собой все вокруг. Впереди упало огромное дерево, в его стволе засело костяное оружие йордла.

Gnar logo.png

Позади меня раздался ужасающий рык.

Я понял, что совершил большую ошибку...
RengarSquare.png Rengar

Time marches on for most, but not Gnar. A yordle born millennia ago, Gnar was captured and trapped in true ice, frozen - quite literally - in time. Civilizations formed and fell as the prehistoric yordle vacantly stared on, but nothing–not even true ice–could confine Gnar forever. After breaking free, he wandered Runeterra until he found himself taken in by his yordle descendants. But, as they would soon discover, there’s a beast behind the boy.

Gnar logo.png

Quotes Править

Upon Selection
  • Play "Гнар када!"
Attacking
As Mega GnarSquare.png Mega Gnar
  • Play Mega Gnar roars.
  • Play Mega Gnar roars.
Movement
As Mega GnarSquare.png Mega Gnar
  • Play Mega Gnar snarls.
  • Play Mega Gnar snarls.
  • Play Mega Gnar snarls.
  • Play Mega Gnar snarls.
Joke

Gnar chases his tail.

  • Play "Shoo shoo? Bahnah!" (laughs)
As Mega GnarSquare.png Mega Gnar
  • Play Mega Gnar begins to roar, but chokes and coughs.
Dance
As Mega GnarSquare.png Mega Gnar
  • Play Mega Gnar chants.
Taunt
  • Play "Shugi shugi shugi!"
  • Play "Haygo vaygo!"
  • Play "Jay Waitford."
Taunting an enemy AnnieSquare.png Annie
  • Play "Tibbahs[sic]!"
Taunting an enemy FizzSquare.png Fizz
  • Play "Shargh[sic]!"
Taunting an enemy GarenSquare.png Garen
  • Play "Demaglio[sic]!"
Taunting an enemy NocturneSquare.png Nocturne
  • Play "Marmess[sic]!"
Taunting an enemy RammusSquare.png Rammus
  • Play "Mo'kay[sic]."
As Mega GnarSquare.png Mega Gnar
  • Play Mega Gnar roars.
  • Play Mega Gnar roars..
Laugh
As Mega GnarSquare.png Mega Gnar
  • Play Mega Gnar chuckles.

Development Править

Gnar is designed by gypsylord

  • Gnar concept 0.jpg Gnar Initial concept (by Riot Artist GrumpyMonkey & Edmundo Sanchez)
  • Gnar concept 1
  • Gnar concept 2
  • Gnar concept 3
  • Gnar concept 4
  • Gnar concept 5
  • Gnar concept 6
  • Gnar concept 7
  • Gnar concept 8
  • Gnar concept 9
  • Gnar concept 10

Discovering the link[1] Править

Gnar Teaser00:25

Gnar Teaser

Champion Insights Править

Let’s talk transform! Transform champions have historically been some of the hardest to balance in League of Legends because they frequently end up with a dominant form: pre-4.10 Nidalee worked best in human form unless she needed to execute or run away, and Jayce happily sits in cannon form for the bulk of his games. Giving both forms unique strengths and weaknesses is meaningless when they can just transform at will to lose the weaknesses they had. Let’s look again at Jayce: How’s a melee champion supposed to fight him in a one-on-one scenario if Jayce can duel just as well up close and has the option to transform into an effective ranged champion? Here’s the central question we posed ourselves: how can we create a new transform champion that feels fundamentally good to play as and against? Our answer was to make a champion with identifiable strengths and weaknesses in both forms, then limit the player’s ability to control which form they play in. After months of testing, we ended up with the (sometimes) adorable ball of fluff known as Gnar.

So how’s he different? Well, Mini Gnar’s one of the most mobile champions in the game. He boasts good sustained damage and kites incredibly well, but when he does get caught, he dies fast. On the other hand, Mega Gnar is a colossus. He’s tanky and surprisingly bursty, with strong area of effect and crowd control to boot. But he’s slow, meaning his enemies can pretty much get away simply by walking in the opposite direction. Removing control of the transform from Gnar means that he has to anticipate when he’s about to pop (or er... unpop?), and position and prepare to play in a completely different way, adding extra complexity and depth to his gameplay. This also means that – for the first time – learning how to play during the transitions between Gnar’s forms is just as important as mastering the play styles of his two forms.

Patch history Править

V4.16:
  • GNAR!.png GNAR!
    • Now detects collision with player created terrain (Anivia's Crystallize, Azir's Emperor's Divide, Jarvan's Cataclysm and Trundle's Pillar of Ice).
    • Fixed a bug where using GNAR! on a dashing unit would cancel their movement, but not stun them, if they hit a wall.

V4.15:

  • General
    • Base health regen increased 5 (per 5 seconds) from 3 (per 5 seconds).
    • Recommended items have been updated.
  • Rage Gene.png Rage Gene
    • Fixed a bug where Gnar wouldn't get his bonus health immediately on transforming.
  • Boomerang Throw.png Boomerang Throw
    • Outgoing width increased to 60 from 45.
    • Return width increased to 75 from 70.
    • Minimum speed increased to 1400 from 1000.
    • Boomerang's return logic has been improved to better track Gnar.
    • Boomerang's return particles have been improved!
  • Boulder Toss.png Boulder Toss
    • Boulder speed increased to 2100 from 2000.
    • Boulder width increased to 90 from 80.
    • Picking boulder up time reduced 0.3 seconds from 0.5 seconds.
    • Boulder now checks to see if any enemy champions are standing really close to Gnar's center point when he casts (and it now hits them).
    • Boulder now does its area-effect damage in a small radius on landing if it hits no enemies.
  • Wallop.png Wallop
    • Fixed a bug where enemies could sometimes cast spells when Wallop's stun was overlapped with GNAR!.png GNAR!'s stun.
  • GNAR!.png GNAR!
    • Now has a 50% AP scaling.
    • Casting time reduced to 0.4 seconds from 0.5 seconds.
    • Fixed a bug where GNAR!.png GNAR!'s knockback ministun (not the wall stun) would sometimes be removed too early.

V4.14:

  • Added.

References Править

  1. Gnar Champion Preview

Список чемпионов

Будущие чемпионы

Отменённые чемпионы

Концепт-арт

Также на Фэндоме

Случайная вики